КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ
ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З БІОЛОГІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні рівня
навчальних досягнень з біології враховується:
- рівень оволодіння
біологічними ідеями, що становлять важливу складову загальнолюдської культури:
рівні організації живої природи, зв'язок будови і функцій організмів,
історичний розвиток органічного світу, різноманітність організмів, цілісність і
саморегуляція живих систем, зв'язок людини і природи;
- рівень умінь
використовувати теоретичні знання у практичній діяльності, під час
розв'язування задач чи вправ різного типу, уміння робити висновки та
узагальнення на основі практичної діяльності;
- рівень оволодіння
практичними уміннями та навичками спостереження та дослідження природи,
виконання лабораторних та практичних робіт.
Всі види оцінювання
навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в
таблиці.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) з допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) розпізнає і
називає окремі біологічні об'єкти; знає правила техніки безпеки при виконанні
лабораторних та практичних робіт
|
2
|
Учень (учениця) намагається
відтворити окремі факти, з допомогою вчителя або з використанням підручника
(робочого зошита), наводить елементарні приклади біологічних об'єктів і їх
окремі ознаки; за інструкцією і з допомогою вчителя фрагментарно виконує
лабораторні та практичні роботи без оформлення
|
|
3
|
Учень (учениця) відтворює окремі
факти, з допомогою вчителя або з використанням підручника фрагментарно
характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів; відповідає на запитання, що
потребують однослівної відповіді; за інструкцією і з допомогою вчителя
фрагментарно виконує лабораторні та практичні роботи без належного оформлення
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) з допомогою
вчителя або з використанням підручника відтворює незначну частину навчального
матеріалу, дає визначення окремих біологічних понять, дає неповну
характеристику загальних ознак біологічних об'єктів; у відповідях може
допускати помилки; за інструкцією і з допомогою вчителя виконує
лабораторні та практичні роботи з неповним їх оформленням
|
5
|
Учень (учениця) відтворює
основний зміст навчального матеріалу, відповідаючи на запитання вчителя;
характеризує загальні ознаки біологічних об'єктів; дає визначення окремих
біологічних понять; наводить приклади, що ґрунтуються на матеріалі
підручника; у відповідях може допускати помилки; за інструкцією і з допомогою
вчителя виконує лабораторні та практичні роботи, частково оформляє їх
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно, але
неповно відтворює навчальний матеріал, частково дотримується логіки його
викладу; відповідає на окремі запитання; у цілому правильно вживає біологічні
терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних об'єктів за планом;
у відповідях допускає помилки; розв'язує прості типові біологічні вправи і
задачі з допомогою вчителя; за інструкцією і з допомогою вчителя виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх без висновків
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно
відтворює більшу частину навчального матеріалу, застосовуючи необхідну
термінологію; розкриває суть біологічних понять; характеризує основні
положення біологічної науки, допускаючи у відповідях неточності; розв'язує
прості типові біологічні вправи і задачі звертаючись за консультацією до
вчителя; за інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи, звертаючись
за консультацією до вчителя, оформляє їх, робить висновки з допомогою вчителя
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює
навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у
відповідях неточності; порівнює біологічні об'єкти, явища і процеси живої
природи, встановлює відмінності між ними; виправляє допущені помилки;
розв'язує типові біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом; за
інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи, звертаючись за
консультацією до вчителя, оформляє їх, робить неповні висновки
|
|
9
|
Учень (учениця) вільно відтворює
навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання; з допомогою
вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки; дає порівняльну
характеристику біологічним об'єктам явищам і процесам живої природи;
розв'язує стандартні пізнавальні завдання; виправляє власні помилки;
самостійно розв'язує типові біологічні вправи і задачі; за інструкцією
виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить нечітко
сформульовані висновки
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) системно
відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні
відповіді на поставлені запитання; розкриває суть біологічних явищ, процесів;
аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причинно-наслідкові зв'язки;
використовує знання у нестандартних ситуаціях; самостійно розв'язує
біологічні вправи і задачі у межах програми; за інструкцією виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить чітко сформульовані
висновки
|
11
|
Учень (учениця) логічно та
усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах програми; обґрунтовано
відповідає на запитання; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої
природи; наводить приклади, що ґрунтуються на власних спостереженнях; оцінює
біологічні явища, закони; виявляє і обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки;
аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях; самостійно
розв'язує біологічні вправи і задачі; за інструкцією ретельно виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить логічно побудовані
висновки
|
|
12
|
Учень (учениця) виявляє міцні й
глибокі знання з біології; вільно відповідає на ускладнені запитання, з
використанням міжпредметних зв'язків; самостійно характеризує біологічні
явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему
і визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації,
рекомендованими вчителем; вільно розв'язує біологічні вправи і задачі різного
рівня складності відповідно до навчальної програми; ретельно виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить самостійні обґрунтовані
висновки
|
Немає коментарів:
Дописати коментар