Публікації

ВИКОРИСТАННЯ КАБІНЕТУ ОСНОВ ЗДОРОВ'Я ТА РЕЛАКСАЦІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
          
 
Аліна Едуардівна Губа
вчитель біології
КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія»-загальноосвітня школа I-III ступенів №1»
Василівської районної ради
Запорізької області


Здоров’я - головне життєве благо.
                                                                           Я. Корчак

Сучасність характеризується стрімким погіршенням стану здоров’я українців, особливо це стосується дітей та підлітків. Варто зауважити, що негативні зміни стосуються не тільки фізичного здоров’я, але й психічного та духовного. Зазначені негативні тенденції викликали появу нового напрямку у педагогіці – культури здоров’я –важливого складового компонента загальної культури людини, зумовленого матеріальним і духовним середовищем життєдіяльності суспільства, що проявляється в системі цінностей, знань, потреб, умінь і навичок з формування, збереження та зміцнення її здоров’я.
Питання щодо створення кабінету основ здоров’я та релаксації неодноразово обговорювалось на засіданні комісії з реалізації гімназійного проекту «Здоров’я». Активну роль у розгляді питання відіграли батьки, які ділилися своїми побажаннями та напрацюваннями щодо формування здорового способу життя. Робота з батьками будувалась на партнерських відносинах, тому в тісній співпраці було створено такий кабінет. Символічно, що він був відкритий у Міжнародний день інвалідів і перше заняття проведено для дітей з особливими потребами та їх батьків.
Кабінет основ здоров'я призначений для формування валеологічного світогляду, виховання культури здоров’я, здорового способу життя, здоров'язберігаючих компетенцій, навичок безпечної поведінки  учнів у навколишньому світі.
 Оновлена класна кімната зустрічає батьків та учнів пташиним співом та дзюрчанням річкової води. Такі звукові ефекти лунають під час проведення уроків релаксації. Звукова релаксація поєднується з дихальною терапією. Коли в тиші починає звучати пташиний спів, це не порівняти ні з чим. Приємні незвичайні звуки розливаються в просторі. Тіло починає вібрувати. Звук огортає вас з усіх боків, потік думок поступово сповільнюється. Усе тіло розслабляється. У тиші воно налаштовується на природний ритм життєдіяльності.
У кабінеті основ здоров'я та релаксації проводжу з учнями у партнерстві із батьками заняття з пісочної терапії, де діти та батьки  в ігровій формі «будують» свої країни чудес на тацях із піском та вигадують для них цікаві назви, створюють казкові історії.
Батьки залюбки відвідують такі заняття із релаксації, виконуючи разом із дітьми різноманітні вправи, тим самим допомагаючи власним прикладом сформувати культуру здоров’я у юного покоління.
                          


 Для розвитку творчого потенціалу учнів використовую арт-терапію: працюємо з кольоровим піском – створюючи чудесні кольорові картини та поробки. Виходить своєрідне чаклунство, картинка починає «оживати», щойно дитина бере в руки пісок і починає ним малювати.
         





Вправи з масажними маленькими м'ячами сприятливо впливають на стан нервової системи, тонізують організм, створюють позитивний емоційний фон, попереджують захворювання.
Проводяться заняття з ароматерапії , що дає змогу поліпшити психологічне та фізичне самопочуття та здоров'я за допомогою аромоолій та трав. Тут дуже допомагають батьки: разом із дітьми вини збирають трави, виготовляють подушечки із цих трав. А діти, користуючись ними на уроці, постійно відчувають підтримку рідних людей, що і є потужним засобом профілактики психічних перевантажень.
Вихованці гімназії разом з батьками залюбки відвідують кабінет з основ здоров'я та релаксації.
Завдяки формуванню партнерських відносин батьків і вчителів ми робимо ще один крок назустріч учням для оздоровлення.

ЛІТЕРАТУРА
1.     Кириленко С.В. Соціально-педагогічні умови формування культури здоров’я старшокласників : дис. канд. пед. наук : 13.00.07 / Інститут проблем виховання Академії педагогічних наук України. – К., 2004. – 240 с.

2.     Ахвердова О.А., Магин В.А. К исследованию феномена «культура здоровья» в области профессионального образования // Теория и практика физической культуры. – 2002. – № 9. – С. 5–7.

Немає коментарів:

Дописати коментар